Відкриті уроки

                                            Українська мова                                       2 клас

Дата проведення : 09.11. 2015
Урок  № 36

Тема: Подовжені м’які приголосні звуки.

Мета: закріпити вивчений матеріал про подовжені м’які приголосні звуки;
           удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; поділу слів на
           склади для переносу; сприяти розвитку мислення учнів; розвитку
           уваги; прищеплювати навички каліграфічного письма.

Обладнання:  картки з буквами, картки  із словами  для гасла;  Незнайко,
                          картки для індивідуальної роботи; картки з назвами станцій;
                          малюнок потягу; музика для фізкультхвилинки; запис пісні
                          « Голубий вагон»
Тип уроку:      урок закріплення знань, вмінь та навичок учнів

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Раз, два, три, чотири, п’ять.
Прошу всіх рівненько встать.
Продзвенів уже дзвінок –
Починається урок.
Працювати на цьому уроці будемо під гаслом
Щоб прочитати гасло, треба скласти його з розсипаних слів.
( На магнітній дошці прикріплені слова )
навчати, Добре, знати, хто,  хоче, все, того
( Добре того навчати, хто хоче все знати. )
-         А ви хочете багато знати?
-         Тож налаштуємось на урок і промовимо вислови аутотренінгу.

Я – учень ( учениця).
Я ходжу до школи.
Мене вчать учитися.
Я все розумію, я хочу все знати.

ІІ. Мотивація навчальної  діяльності.
     Послухайте віршик і продовжте його.

Є такі чудні слова:
Звук один, а ніби два.
Поруч звуки ці живуть,
Їх    …   (подовженими)  звуть.
-         Діти, як ви вважаєте, навіщо ми вивчаємо цю тему?

ІІІ. Оголошення теми, завдань уроку.
Сьогодні на уроці  ви закріпите знання про подовжені приголосні звуки, будете вправлятися у переносі слів з подовженими приголосними, удосконалювати навички звуко – буквеного аналізу.
Ми здійснимо подорож по станціях:
1.     «Каліграфічна»
2.     «Абеткова»
3.     « Будівельна»
4.     «Фізкультурна»
5.     « Пошукова»
6.     « Працьовита»
7.     «Казкова»
8.     «Підсумкова»

ІV. Актуалізація опорних знань.
1.     Вправа «Незакінчене речення»
Звуки ми … і …
Звуки бувають …
Приголосні звуки бувають …
М’якість приголосних звуків на письмі позначають букви …

Вирушаємо у подорож. А яким транспортом ми поїдемо, дізнаєтесь, якщо складете слово з розсипаних букв
На дошці букви:   О, Ї, П, З, Д.    ( ПОЇЗД )
( Перегортаю  прикріплений на магнітній дошці малюнок потяга )
Звучить пісня « Голубой вагон »
2.     Перша зупинка поїзда – станція «Каліграфічна»
Ття   ння   лля
Життя, знання, весілля.
Знання робить життя кращим.
-         Скажіть, що це за речення ?
-         До якого жанру усної народної творчості ми його віднесемо? (Прислів’я)
І група: Поділити слова з подовженими приголосними на склади для переносу.
ІІ група: зробити  звуко-буквений аналіз слова «життя».
3.     Друга зупинка поїзда  - станція «Абеткова»
На картках записані слова:

Волосся,  читання, насіння, колосся, завдання.
(Во-лос-ся, зав-дан-ня, ко- лос-ся, на-сін-ня, чи-тан-ня.)

І група: списати слова, поділяючи рисками на склади  для переносу.
ІІ група: записати слова в алфавітному порядку, поділяючи на склади для переносу.
V. Закріплення знань, умінь та навичок.

1.     Станція «Будівельна»
Треба побудувати слова за схемою.
                                                                                                         
пла                                                    камі
бага                                                   змага
смі               ття                                 промі                      ння
взу                                                     вбра
жи                                                      корі                                            

-         Записати на вибір будь-які 5 слів.
-         ІІ група зробити звукову схему слова «плаття».
Станція «Фізкультурна»
( Фізкультхвилинка )
2.     Станція «Пошукова»
( Робота в парах )
-         З’єднати частини прислів’їв.

Маленька праця                   таке й насіння.
Яке коріння ,                        краща за велике безділля.

-         Записати на вибір одне з  прислів’їв.
-         Підкреслити слова з подовженими звуками.
3.     Станція «Працьовита»
( Робота за підручником, с. 53, вправа 3)
-         Прочитати І абзац.
-         Записати перші два речення.
-         Зробити звуко – буквений аналіз слів :
узліссі – колективно
суцвіття – самостійно
4.     Станція « Казкова»
На цій станції нас зустрічає Казковий герой  Незнайко.
Він ніяк не може розібратися , яке ж слово «зайве».

На дошці записані слова:
Завдання, малювання,  вправа, читання, приладдя.
-         Допоможіть Незнайкові.

VІ. Підсумок уроку.

 Станція «Підсумкова»
-         Як же на письмі позначається подовжений м’який звук?
-         Як позначається подовжений м’який звук в звуковій схемі?
-         Як переносимо слова з подовженим м’яким приголосним звуком?

VІІ. Домашнє завдання -  с 53, вправа3 ( ІІ абзац)
                                               І гр. – списати, вставляючи слова

                                              ІІ гр. +  зв.- букв. аналіз двох слів із вправи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий